zaterdag 15 mei 2010

Dag 37 O Pedrouzo - Santiago

Om 13u stond ik voor de kathedraal van Santigo en omhelsde mijn tochtgenoten. Ik wist niet of ik wilde lachen of huilen. Dus deed ik het maar allebei.

Nu is het bijna avond en zijn we al een paar uur in een soort van roes. Geen rugzak meer, en geen kilometers meer te doen. Enkel herinneringen met gouden randjes.

Mijn compostela, behaald met alle stempels van slaapplaatsen, zit veilig in mijn rugzak. Een klein zilveren schelpje aan mijn hals, is iets dat ik voor mezelf kocht.

We konden nog net de Kathedraal binnen om het befaamde Botafumeiro , een enorm wierookvat, te zien zwieren door heel de kerk. Een aandoenlijk moment.

De stad is vol vrolijkheid. Allemaal zingende en dansende mensen. Vanavond slapen we terug in een herberg. Nog even genieten, nog even vasthouden, nog even...

Morgen gaan we naar Fisterra. Het laatste wat ik wil doen is mijn gezegende schelp terug aan de zee geven. Dan is de cirkel rond en kom ik naar huis.

Er valt veel meer dan dit te schrijven over deze intense dag. Maar ik kom niet zo goed uit mijn schrijfwoorden. Eerst dit alles even verwerken...

18 opmerkingen:

Anoniem zei

En dan is het zomaar af en restten de herinneringen. Mooie laatste dagen nog en een goede reis naar huis! Ik ben ook heel erg benieuwd naar de verhalen van Hetty, ik zie haar woensdag weer!

Hartelijke groeten,
Roos

Tom Baeyens zei

Nen dikke proficiat! Bedankt dat we de tocht met jouw online hebben mogen mee beleven. T werkte inspirerend tot op 3637 km!

10-eke zei

Welkom in Santiago......welkom!

Lies zei

Heerlijk... ! Ook hier met een weggepinkte traan...
Lie(f)s, (en een dikke knuffel) !

chrisje zei

he meid dikke dikke dikke proficiat!!!
jij bent voor mij een heldin.
katrien knap werk geniet nu nog lekker en goeie reis he tot binnekort x x x

Goofball zei

Proficiat met je prachtige tocht. Tof dat we een heel klein beetje mochten meegaan hier.

Geniet van Santiago

Guy (= Gwy) zei

De schelp terug aan de zee geven.
Wat een mooi gebaar.
Ik weet dat pelgrims in Finisterra iets verbranden dat ze de hele weg bij zich hadden.
De schelp terug geven aan de zee dat heeft veel betekenis.
Ik heb dagdagelijks je tocht gevolgd. Dit mooi gebaar is een afsluiter die bij mij zal lijven hangen.

Anoniem zei

Neem alle tijd om Finisterra je te laten inpalmen.
Een magische plek die je helemaal overdondert,eenheel intens moment om je tocht af te sluiten!

JS

Annelies zei

Proficiat Katrien! Ik ben fier op je; ook al ken ik je niet persoonlijk.

Margogogo zei

Puike prestatie, Katrien! Respect! Ik heb met veel plezier je wedervaren gevolgd.
Geniet nog van een heerlijke afsluiter in Finisterra en kom veilig en behouden thuis.

Elly S zei

Gefeliciteerd Katrien!
You did it.

Hilda zei

Bewondering voor jullie! Dank Katrien, voor al je mooie verhalen. Geniet nog maar even voor jullie nar het "gewone" terugkeren. Deze ervaring en de vele herinneringen neemt jullie af. Blij m'n, dappere dodo, zusje weer te zien. Het ga je goed!

Liefs Hilda

Liesbeth zei

Hoi Katrien,
Geweldig dat je het gehaald hebt! Geniet nog van het laatste eindje en dank voor de mooie woorden die je onderweg met ons deelde. Goeie reis terug en tot ziens ergens in Turnhout.
Liesbeth

Menck zei

You did it, girl! Een geslaagde missie waar ik vol bewondering mijn hoed voor afneem.

Anoniem zei

Hopelijk brengt deze reis het gehoopte effect?
Dikke proficiat!
Geniet van je thuiskomst, je gezin en je frisse start!

hasta luego!

mireille

Lilimoen zei

De tocht en al zijn mysteries zal je altijd bijblijven. Fijn dat je het zo intens ervaren hebt. Geniet nog lang na.

Autumn Leaf zei

Ik maakte vandaag zelf een (kleine) wandeling en dacht onderweg aan jouw tocht. Zoveel indrukken om mee naar huis te nemen. Geniet ervan.

Lichtindeduisternis zei

Proficiat! Ik heb veel bewondering voor je doorzettingsvermogen. Ik vond het fijn om te mogen meelezen en net als bij Tijdtussendoor vond ik hier bij Tijdonderweg de rust die ik soms o zo nodig heb. Bedankt daarvoor.