maandag 10 mei 2010

Dag 32 Triacastela - Sarria

We twijfelden eigenijk al een beetje en toen we de vrachtwagenchauffeur verkeerd begrepen, draaiden we niets vermoedend het bos in. Er stond daslook in grote bossen bij elkaar. Ik moest denken aan het kleine scheutje dat ik vorig jaar in mijn tuin plantte en nog niet weet of het de winter overleefde. Het bos stond vol met al het goud uit de natuur. Kruiden, planten en bloemen in de meest uiteenlopende vormen en kleuren. Ik zal deze pracht en praal nooit vergeten.

Het werd al een beetje spannend toen plots een gigantische boom de weg versperde. Toen de weg ineens eindigde in een steile beklimming, wisten we dat we fout zaten. Hoogtevrees en klimangst werden overwonnen. We bleven lachen want dat is ons motto en blijkbaar staan we daar ook voor bekend. Om onze glimlach.

Nadien namen we nog een paar keer de verkeerde afslag en zo belandden we op de alternatieve route. Die veel langer is en ook door het middeleeuws bos loopt. In dit gedeelte van de Camino proef je de sfeer van eeuwen geleden. Het lijkt wel of de tijd hier stil gestaan heeft.

Om half vijf komen we in Sarria aan. Na Santiago de grootste stad van Galicie. We vinden een prima herberg met een kamer voor drie en maaltijd om zes uur. Ideaal voor vermoeide pelgrims.

Er zijn weer een boel andere mensen aan het stappen. Mensen die enkel de laatste 1oo km lopen en nu de problemen hebben die wij de eerste week ook hadden. Vandaag viel het me op dat ik minder toegankelijk ben voor die contacten. Na meer dan vier weken onderweg kan je soms echt moe worden van het altijd samen zijn met anderen.

De band met mijn tochtgenoten is daarom ook zeer uitzonderlijk. Het gaat allemaal heel natuurlijk en spontaan. Ik vind het een fijne gedachte om samen met hen in Santiago aan te komen...

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Katrien,je hebt me meegenomen in je verhaal,in je kilometers lange voetstappen.Je laat me meegenieten in de rijkdom van al die intense momenten.Ik blijf je volgen.....heel knap van je ..Leen

Anoniem zei

Veel geluk en plezier voor de laatste dagen! Santiago komt met iedere stap dichterbij...

Groeten, ook voor Hetty en Margreet!
Roos

marian zei

hey katrien wat leuk dat we hier in nederland kunnen genieten van je reis.ik ben een tennismaatje van margreet en hetty.ik wens jullie veel suces met de laatste kilometers.groetjes aan margreet en hetty van marian

Terry zei

Hoi Katrien,weer enkele dagen bijgelezen. Het verbaasd me dat het allemaal zo snel gaat.
Je bent precies nog maar net vertrokken.Je verhalen nodigen uit om zelf de stapschoenen aan te trekken en eens een fikse wandeling te maken. Nog veel stapplezier tijdens de laatste kilometers. Groetjes Terry

Unknown zei

Hoi Katrien, na het lezen van jouw verslag ben ik mijn eigen caminoverhaal weer gaan lezen. Wat een schitterende ervaring is dat toch! De natuur, de mensen, de diepgaande ontmoetingen en de stilte. Prachtig! Haal er uit wat je kan, wie weet of je ooit nog zo'n kans krijgt? Liefs. Annemie

Anoniem zei

Hey Katrien wij genieten hier ook van je toffe verhalen! Blijven lachen en blijven gaan wij volgen je vol bewondering toe!!Chapeau!!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Inar Ilyas Soade Karim

Elly S zei

Ik blijf genieten van je verhalen Katrien.
Het lijkt me een unieke ervaring waarvan je heel "rijk" zult terugkeren.

Tricky zei

dus blijkbaar kwam die 'omweg' niet eens erg ongelegen...
het is een mooi avontuur, je tocht daar ginder in de bergen... en ik ben blij dat ik van hieruit mee mag genieten...
ik begrijp zeker ook die dubbelheid ten aanzien van het altijd samenzijn en investeren in nieuwe contacten... ongetwijfeld kom je er heel veel interessante mensen tegen maar dat kost ook allemaal veel energie hé!

geniet nog van je verdere stapdagen...

Anoniem zei

Ik vind het heel erg fijn dat de natuur je nog kan verrassen, want die is er nog in Spanje!
Geniet
Mireille