zondag 9 mei 2010

Dag 31 Hospital - Triacastela

Misschien heb ik de weergoden iets teveel uitgedaagd na mijn lofzang over de vier weken zonneschijn. Vanmorgen zijn we in de gietende regen vertrokken. Het plaatje lijkt wel middeleeuws met al die pelgrims verborgen onder hun enorme poncho's. Je hoorde de wind fluiten over de bergen en de mist had het mooie zicht van gisteren helemaal ingepakt. Mijn zonnebatterijen zijn zodanig opgeladen, dat ik er weinig last van heb.

Het is eerst nog een stuk klimmen en daarna dalen we uur na uur af. Van 1337 km tot 665 km boven de zeespiegel. We lopen door het meest landelijke en onbekendste deel van Galicie. Dit is de oorspronkelijke route die al eeuwen bestaat.

De dorpjes waar we nu doorlopen lijken soms alleen bewoond door de vele honden die op hun gemak liggen kijken naar alles wat voorbij komt. Ik kan het soms niet laten om even te fluiten en zo hun aandacht te trekken. Meestal kijken ze strak voor zich uit. Daarstraks was er een grappige hond die een eind mee op weg ging en aan het eind van het dorp nog bleef nakijken. Ik keek ook nog eens en dacht aan mijn eigen hond.

Mijn fysiek gaat erop vooruit. Die teen heeft goed geluisterd en is aan de beterhand. Ik voel me sterker. Ook in mijn hoofd is veel ruimte. De Spaanse wind waait er los door en de zon warmt alles weer op. De vrijheid van leven op deze camino is iets om nooit meer los te laten. Nog eens even nadenken hoe ik dit in mijn alledaagse leven kan toepassen...

7 opmerkingen:

Jef zei

en nog een geweldige moederdag gewenst ook van BRAM, LARS en MATS
X

Lies zei

Vrijheid, Katrien,... is straks (over een weekje !) weer aansluiting vinden bij wat je verlaten hebt, op eigen kracht, op een door jou gekozen manier ?? Intussen wens ik je goede moed om je doel te bereiken !
Lie(f)s.

Anoniem zei

Komaan Katrien, volhouden en tot in de volgende les Spaans.
Groetjes
Marc en Liljan

chris zei

Hoi Katrien wij hadden dit WE klick-WE. Het was goed en gemoedelijk....velen vroegen naar jou verhaal en ik moest je de warme groeten overbrengen....met deze.
Soms kan ik jou vreugde letterlijk voelen en maakt ze me warm van binnen. vriendin ik kijk naar je uit....

Menck zei

Zo gaat ie goed, zo gaat ie beter, alweer een kilometer.
Respect, meis! Ik volg je trouw elke dag.

Lars zei

Mats denkt ook aan jou! Als iemand thuiskomt met de Mazda staat hij vol enthousiasme aan het poortje te kwispelen wachtend op zijn baasje :)

Geniet!

Goofball zei

geniet van je tocht en van je opgeladen zonnebatterijen :)