donderdag 6 mei 2010

Dag 28 Molinaseca - Ponferrada - Cacabelos

Ik zit hier mijn dagverslagje te schrijven terwijl de ooievaars buiten klepperen met hun snavels. Achter de kerk plaatsten ze cabines voor telkens twee personen waar je kan overnachten. En de computer staat hier gratis te gebruiken in een soort van wachthokje.

De laatse twee dagen stappen we door het gebied ' El Bierzo '. Allemaal stadjes ingesloten door de Montes De Leon. Omgeven en beschermd door deze bergen zorgt het voor een zeer gunstig microklimaat. Het is dan ook een prachtige omgeving. Ik zag grote pioenrozen en kersenbomen met kleine, nog groene, kersjes aan. De kruiden aan de kant verspreiden een heerlijk aroma. Salie, tijm, lavendel, pimpernel en veel anders. Ik hoorde ook voor het eerst krekels.

In elke bar hier, hoe klein ook, staat minstens 1 televisietoestel. Daar zagen we gisteren de arme pelgrims die nu in St Jean Pied de Port vertrekken. Met hun benen in de sneeuw. Ook nog andere die op dit moment in de buurt van Burgos stappen. In de bittere koude. In madrid en Barcelona is het weer ook barslecht.

Maar... hier schijnt alleen maar de zon. Als je op de kaart van Spanje kijkt, is het weer goed waar wij lopen. Tja, dan kan je zeggen dat het gewoon toeval is. En waarschijnlijk is dat ook wel zo maar voor mij is het een teken. Net zoals ik hier ook de juiste mensen tegenkom. Niets lijkt hier voor mij zomaar toeval.

Het is nu bijna vijf uur. Seffes neem ik een douche en wrijf de benen en voeten weer in met arnicaolie. Dan is het tijd om te eten en rusten. Zo glijden de dagen hier voorbij. In de verte lonkt er af en toe een blinkend einde. En dat is een erg geruststellend vooruitzicht...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

joepie,alweer de eerste.
Hier is het weer zeer slecht regen, regen en koud. Ik ben heel blij dat jij zo mooi weer hebt. Als ik op de kaart kijk, heb je al tweederde achter de rug, jammer eigenlijk.
Ik wens je verder heel veel moed en mooie ervaringen. tot schrijfs, Betty

Lieven zei

Er ligt voor jou blijkbaar steeds een warm caminopad klaar. Toeval of niet, geniet er maar van.
Het einde komt in zicht he. Het kan niet meer stuk!
liefs,

Joke Flour zei

lieve Katrien
Je brengt het verhaal van de bergen naar de zee, zoals het water van de bergen na wat dagen de zee vervoegt en nog wat later het verhaal van de zee weer komt vertellen in de bergen...
Evenwicht. Loslaten, liefhebben, gedragen worden, omarmen,... Schelp en steen. Beiden warm in de zon.
Warme groet
Zachte tocht
Hand
Joke

chrisje zei

he katrien!!

ik kwam juist langs jullie gefietst
heb jef nog gezien hij ziet er nog goed uit hoor dus maak je geen zorgen .
geniet er nog maar lekker van vooral van het zonnetje want hier triestig en fris hoor .
dikke knuffel van mij X