dinsdag 4 mei 2010

Dag 26 Astorga - Foncebadon

Het was een hete dag in hartje Andalusie. Daar las ik het boek van Paulo Coelho over zijn pelgrimstocht naar Santiago. Vooral het verhaal over het spookdorp met wilde honden, Foncebadon, is me bijgebleven.

Nu zijn we in Foncebadon en ik zag nog geen honden. Er zijn nog wel oude, vervallen huizen maar toch staat er een hotel. In de kelder is een herberg en daar slapen we. Met zes spaanse mannen waar ik de slappe lach van kreeg. Het is soms echt niet te doen waar je terecht komt. En misschien was het ook wel de vermoeidheid die me tranen deed lachen.

We stapten vandaag in de koude maar wel met een stralende zon. Volgens de weerkaarten van Spanje ontsnappen we juist de regen en sneeuwdans. We klommen een heel eind de bergen in en keken af en toe de oneindigheid in. Bijna niet in woorden of foto's te vatten. Ik heb het dan ook opgeslagen op mijn persoonlijke harde schijf... om nooit meer te vergeten.

Vandaag is het ook 44 jaar geleden dat ik op deze wereld kwam. Het stappen ging daarom een beetje op vleugels en daar zit mijn verjaardag zeker voor iets tussen. In het krakende pand waar we de vorige nacht sliepen, kreeg ik dan ook warme omhelzingen van mijn tochtgenoten.

Morgen gaan we vroeg op weg naar het Cruz de Hierro waar we de zon zullen zien opkomen. Zeker weten dat de tranen die ik opspaarde daar zullen achterblijven...

10 opmerkingen:

chrisje zei

he meid !!!
ik kreeg al tranen in mijn ogen door jou blog nog maar te lezen.
nog een dikke dikke dikke proficiat met je verjaardag he .
ik moest van iwan zeggen dat hij het enorm dapper van je vind wat je presteerd .
geniet nog van je feesdag en pak er maar eens een goeie op
proost!!!!!

Anoniem zei

Een zeer toffe verjaardag voor zo'n toffe meid als jij toegewenst!!!!!
Mooi wat je op je 44ste meemaakt, koester deze unieke sublieme momenten maar.......
We denken aan je en vinden het fijn dat we een deel van je reizen mogen lezen!!
dikke kussen
Inara Ilyas Soade Karim

Goofball zei

gelukkige verjaardag!!

Lies zei

Vreugdetraantjes mogen best over je wangen rollen, Katrien, aan het Cruz de Hieroo. Laat je overtollige ballast (onder de vorm van een steentje ?) daar maar achter, Santiago komt dichterbij !
Lieve knuffel,
Lies.

Anoniem zei

Lieve,lieve Katrien,
Ja,ja, je staat in mijn agenda en ik weet dat je vandaag jarig bent!
In gedachten klinken we met jou op een héél speciaal 44e levensjaar!
...echt stappen op je levensweg...
Ik ben ook het boek van Paulo Coelho aan't lezen...
Een warme omhelzing op deze dag en verbonden harteliefs, Mie en Rie x

Hilde zei

Hoi Katrien,
Een uurtje geleden uitgetikt op 't werk en nu zalig ontspannen thuis tot zondag. Een heel gelukkige verjaardag nog! Waarschijnlijk ook vandaag weer stof genoeg om rond te mijmeren?! Ooit las ik eens dat je rond je verjaardag een nieuwe stroom energie krijgt naar het volgende levensjaar toe. Dus, hopla met die beentjes de volgende dagen hé!
groetjes, Hilde

Myriam en Christine zei

Gelukkige verjaardag Katrien xxx

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je verjaardag! En vandaag ook voor Hetty met haar dochter!

Een hele goede reis nog,
Roos

Elly S zei

Feliz cumpleaños!!!

Gilberte zei

Dag Katrien,
Gelukkige verjaardag !

Onze flamenkita's bereiden zich voor op het optreden van Mano Mundo as zaterdag.
We kijken allen uit naar je retour.

groetjes
Gilberte