maandag 3 mei 2010

Dag 25 San Martin Del Camino - Astorga

Ik zal nooit nog cakejes kunnen eten zonder aan deze reis te denken. We krijgen ze vaak als ontbijt, zo ook vanmorgen. De koffie werd ingegoten door de man van het allersympathiekste koppel ooit. Het verhaal van gisteren helemaal beschrijven zou me echt te ver leiden maar geloof me... het was de moeite. In zijn pyjama woof de hospitalero ons uit en kroop lekker terug bij zijn vrouw in bed.

De dag begon koud maar zonnig. De bergen komen alsmaar beter in het zicht en dat is goed want daar gaan wij naartoe deze week. De dag was een beetje feestelijk begonnen met Margreet die jarig is. En al pratend en nagenietend van de mooie avond, liepen we de weg op. Plots waren de pijlen weg en algauw beseften we dat we verkeerd zaten.

Ik keek achterom wat ik nog bijna niet deed. Eigenlijk gewoon om te kijken of er nog andere pelgrims volgden. Het gaf een raar gevoel. En meteen besefte ik dat dit het thema van deze tocht is. Altijd vooruit kijken en laten zijn wat geweest is.

Al snel zaten we terug op de camino en kwamen het eerste stadje tegen waar we een broodje aten. Door de open velden gingen we verder. Een strakke koude wind blies recht in mijn gezicht.

Wanneer we een pijl zien, Astorga 11 km, gaan we de wijdse vlaktes in. Prachtig hoe het groen hier echt groen is en dan zo ver je kan kijken. Er liggen wel veel stenen op de weg, wat het lopen wat moeilijker maakt.

Aan het einde van een lange maar geweldige weg, staat daar plots het winkeltje van David, aan een oude schuur. Hij geeft biologische thee en koekjes voor de pelgrims. Een hartverwarmende plek omdat we daar samen stonden met twee Zusters van de orde van Franciscus van Assisie, die een lied zongen voor de jarige Margreet.

Het is enorm moeilijk om in deze korte tijd alles op te schrijven. Er gebeurt zoveel met zoveel indrukken. Je gevoel probeert te volgen terwijl je toch veel energie nodig hebt om elke dag weer die kilometers te stappen. Vanaf hier is het nog 256 km. Dat klinkt al wel echt heel dichtbij. Ik kan het soms zelf niet geloven...

15 opmerkingen:

Jef zei

Al zijn de temperaturen wat minder, het ziet er alweer een prachtige dag uit. Geniet morgen, de 4de mei zelf ook van je eigen verjaardag ! we zingen hier LANG ZAL ZE LEVEN IN DE GLORIA, HIP HIP HOERA X X X

Unknown zei

Gelukkige Verjaardag voor Tante Katrien !!! Louis

Lies zei

Nog vele, vele jaren voor Margreet, en voor morgen voor Katrien !
Twee gigantische verjaardagsknuffels !!!
En een dikke zoen voor Hetty !
Lie(f)s xxx.

Ingrid zei

Ook aan jou zeg ik met veel plezier: vanaf nu wordt het alleen maar mooier!
Geniet met volle teugen en een heel gelukkige verjaardag die je je voor altijd zal herinneren.
xx

chrisje zei

he maatje!
ja eerst en vooral voor morgen een dikke verjaardagszoen X
en als je terug bent maak ik voor jou cakjes als je ze te hard mist goed?
geniet maar lekker van iedere stap want je gat er zijn voor je het beseft.
dikke knuffel van ons allenx

Lieven zei

Ook van hieruit verjaardagsknuffels voor jou en Margreet. Geniet van jullie verbondenheid, jullie kilometers samen en het mooie stuk dat nog gaat komen.

Goofball zei

toch wel grappig dat je 256 km relatief dichtbij noemt :) Maar ik sta er wel versteld van hoe snel je lijkt vooruit te gaan. Ik kijk naar de bolletjes op je kaart hierboven en dat schiet echt wel op.

Maren Seth en Co zei

Nog maar 256 km. Het einde is in zicht. En dan je verjaardag vieren tussen al die prachtige natuur. Geniet ervan. Maren en Seth zingen : In de glolia Hiep hiep hiep... Hoela . Vele kusjes en knuffels uit Kasterlee.

luk zei

ha, hier sé, Katrien. Een gelukkige verjaardag. Vandaag stappen we de hele weg met je mee.

Luk en Liesbeth

chelone zei

Als één mooi verhaal heb ik al je stukjes na elkaar gelezen.
Je bent nu net in de helft, ik kijk ontzettend uit naar het vervolg.
Ik kon zo goed voelen dat je je beter en beter voelt, dat je prachtige momenten meemaakt en vrienden voor het leven maakt.
Kusje

Leen zei

Verloren lopen en terecht komen, da's mooi. Van mij ook een veri, eppie buerdeij, Katrien! Hip Hip Hip zelfs. En Hoera in Astorga.
x

Anoniem zei

Hey Katrien,
Je 'stapt' een nieuwe jaargang in, het oude vel gooi je af en je gaat verder in een wijs nieuw kleedje!
Het staat je beeldig...dat kan ik lezen.
Gelukkige verjaardag,
Muriel

Anoniem zei

Feliz cumpleanos!
XXX
Mireille

Tine De Cnodder zei

Dag Katrien

Mag ik je vandaag, op 4 mei, een gezegende verjaardag toewensen? Je zit al zo ver en het is enorm knap wat je doet... dat kan niet anders dan een gezegend nieuw levensjaar worden... Tel je zegeningen elke dag. Dat doe je waarschijnlijk meer dan ooit. Aandacht schenken aan wat écht telt in het leven, nu eens te meer... Fantastisch! Nog heel veel succes op je tocht en hopelijk wordt deze dag stralend van vreugde!!!!

Anoniem zei

Wat kan er mooier zijn, dan op zo’n gigantische emotionele tocht te verjaren.
Wij wensen jou voor het nieuwe levensjaar… tijd om van kleine dingen te genieten, rust om stil te staan bij mooie momenten, vriendschap om je hart te verwarmen, humor om wat somber is te kleuren, een glimlach om elke dag mee te beginnen en heel veel fijne en bijzondere mensen op je weg.
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
Marleen en Ivo