zondag 25 april 2010

Dag 17 Hornillos Del Camino - Castrojeriz

We zijn weer aangekomen. De dag was overgoten met zon, voor de 16 de dag op rij. Ongelofelijk eigenlijk. Ik sleur 6oo gr regenkledij mee zonder er iets van te gebruiken.

Onze eerste stop was in Hontanas, Een klein dorpje met een gezellige uitstraling. Een bocadillo en een cafe con leche na 10 km stappen kan je dan het best beschrijven als de hemel op aarde. Even die schoenen uit en genieten van de zon en rust.

Het was een mooie tocht vandaag. We kwamen langs de ruine van het voormalig ziekenhuis San Anton, het stadje Castrojeriz binnen.

De herberg is hier helemaal anders dan gisteren. Een huiselijke sfeer met een hospitalero die onze rugzakken naar boven droeg. Wat een luxe.

De dagen beginnen hier allemaal op elkaar te lijken. Elke dag hetzelfde ritme. Maar het is wel zeker dat we vanavond beter zullen slapen. Ik merk dat ik heel gevoelig ben voor de sfeer in ruimtes waar ik moet overnachten. En hier voelt dat heel goed.

332,5 km op de stappenteller. Ook dit voelt heel goed...

4 opmerkingen:

Lies zei

Ook voor morgen (en de volgende dagen !) wens ik je een aangenaam zonnetje, Katrien, een wolkenloze lucht en een blijvend hemels caminogevoel.
Lie(f)s.

chrisje zei

he katrien !!!
heb blog adres doorgegeven aan onze buren .
zijden daarsrtraks ze ze jou en lars ontmoed hadden op de trein toen jullie vertrokken, zo kunnen ze jou ook een beetje volgen he grt en zet hem morgen weer op hé x

Myriam en Christine zei

Ik ben blij dat het je zo goed gaat op je tocht, nog veel plezier

Lieven zei

Bijna halfweg in een fantastische camino! super !!!