dinsdag 6 april 2010


Dit zijn de laatste woorden vanuit mijn vertrouwde plaatsje in de keuken. Waar ik de volgende keer zal zitten om te schrijven, is me zelf nog een groot raadsel.

Ik zou nog wel alle mensen willen bedanken die het afgelopen jaar al een stuk mee op weg gingen. Om te wandelen, om zorgen te delen, om mee blij te zijn. De intensieve voorbereiding van deze tocht, duurde zowat 9 maanden. Ze waren nodig om nu, op twee dagen voor mijn vertrek, klaar te zijn om op weg te gaan.

Waar ik zal uitkomen, weet ik nu nog niet. Van allerlei factoren zal afhangen waar en wanneer mijn reis zal eindigen. Onderweg zal ik denken, kijken, genieten, missen en verlangen. Ik ga niet op zoek maar zal ontvangen wat er in mijn schoot valt.

Al de mailtjes, kaartjes en reacties hebben enorm deugd gedaan. Hou u vooral niet in om dat te blijven doen. Het zal onderweg ook hartverwarmend zijn. Mijn antwoorden zijn voor als ik terug thuis ben.

Mijn warme nest is in de beste handen. Ik zal het missen, echt heel erg. Dag mijn lieve hond. Dag bloem en groentetuin. Ik neem nu afscheid van wat me het liefst op heel de wereld is. Dag lieve Jef en Bram. Lars, dank je om een weekje mee op weg te gaan. Zorg goed voor elkaar en weet dat we in gedachten altijd bij elkaar zijn.

14 opmerkingen:

Zeekraai zei

Zet 'm op...
En geniet ervan !

Anoniem zei

veel succes

Anoniem zei

Heel veel plezier gewenst. Onze zoon heeft hem twee keer gelopen. Eerst vanuit Frankrijk en toen vanuit Portugal.De heerlijke verhalen over vriendschap en verbondenheid . Ieder met eigen reden en tempo. Het lijkt me fantastisch.Wie weet ooit.... Leuk dat ik hier mee mag lezen.Groet Els

Tom Baeyens zei

Allez hup met de geit! ;-)

Veel plezier! Wij genieten van hieruit mee.

groeten, tom.

Unknown zei

Ga er voor en geniet van elk moment.

Tom Baeyens zei

... nu zie k pas dat je door Castilla Y Leon komt. Kei goeie wijn daar. Ge moogt gerust een fleske of 6 voor mij meebrengen :-)

Ingrid zei

Honderden keren zal je het horen: '!Hola. Buen camino!' Ontelbare keren zal jij hen groeten met dezelfde woorden en merken hoe bewust, welgemeend en versterkend dit simpel gebaar kan zijn.
Het ga je goed, Katrien!
Het ga jullie goed, thuisblijvers!
Jullie hartenvrouw is eventjes weg op weg. Wat het sterrenpad haar zal brengen is onvoorspelbaar maar zo gewild en lang verwacht. 'Even geduld' nu en dankbaar voor elkaar, tot de weg haar terugbrengt naar die plek die thuis en liefde heet.

'Buen camino', lieve peregrina, zielsverwant
En 'tres besos', voor jou, voor je huisgenoten, en 'para los Santos' ;)

Ingrid

Gilberte zei

Ik kom regelmatig ook eens piepen.
Krijg wel altijd een krop in m'n keel als ik je verhaal lees.
Bewonderenswaardig hoe je dit aandurft, en de tijd durft nemen om dit te verwezenlijken.
Dit is al een proficiat waard.
Met spanning volg ik je verhaal.
Het ga je goed, onderweg.
grtjs
Gilberte

nel zei

Ik wens je een goede tijd onderweg.

Anoniem zei

Hallo Katrien, nu is het bijna zover. Ik vind het heel moedig van jou, en ik wens je het allerbeste. Ik wens je nog een goede nacht in je eigen bedje, maar ik kan me niet voorstellen dat je veel zult slapen. Ik elk geval veel, veel geluk en geniet ervan. groetjes aan iedereen thuis. Betty

chrisje zei

he maatje!!!
zet hem op he .
wij zullen jou volgen hoor .
ik hoop dat je er enorm van geniet hoe kort af lang het ook mag worden.
geniet!!!
geniet!!!
geniet!!!
nog een dikke pakkertX

wies zei

hey Katrien
Bewonderingswaardig wat je doet
Het zonnetje heb je alvast mee
En nu maar genieten!

Groetjes Wies

mireille zei

Buen camino eres muy valiente!

Hasta luego
Mireille

C&M zei

Lekker genieten en heel veel succes met alles wat je tegenkomt!!!
Christine & Maurizio