woensdag 28 april 2010

Dag 20 Carrion de los Condes - Terradillos de los Templarios

Een heel eind gestapt vandaag. Ongeveer 27 km in de vlakte van een warme meseta. Maar mijn benen rollen goed en na een verkwikkende douche kunnen we nu weer rusten.

De lente barst hier uit zijn voegen. De bomen verliezen langzaam hun dorre winterkleed en kleuren voorzichtig groen. De grote velden met hun roodachtige aardekleur liggen klaar om bezaaid te worden. Er vliegen hier vogeltjes met een geel borstje. Ik hoorde dat het de iberische kwikstaart is. Ik krijg ze niet op de foto, want ze zijn erg snel.

Vandaag wandelde ik ook voor het eerst in een short. Ik had mij helemaal niet voorzien op een zomerse camino. Alleen maar verhalen gehoord van regen, mist en koude. Dus stapte ik gisteren resoluut het spaanse wandelwinkeltje binnen en kocht een afritsbare broek. Ik gaf mezelf een fleurig en ultralicht blousje cadeau. Mijn broek, gekocht in de solden voor 10 euro en veel te breed geworden, gaf ik aan de zusters voor een pelgrim die het misschien nog kan gebruiken.

Op de twintigste dag van mijn camino zit ik juist op de helft. Een heel speciaal gevoel en een echte boost om verder te gaan. Het is een ongelofelijke gewaarwording te beseffen waar je mee bezig bent. Ik hoorde verhalen over mensen die vertellen over hun leven voor en na de camino. Thuis kon ik me er niets bij voorstellen. Binnen een paar weken neem ik de draad van het dagelijkse leven rustig terug op. Maar mijn hart zal altijd een stukje rijkdom bevatten. En ik zal nog veel denken en vertellen over deze periode in mijn leven.

7 opmerkingen:

entrelespassiflores zei

O, dit gaat veel te snel, maar 't is heerlijk om elke dag over je vorderingen te lezen. Succes Katrien!
x

Lieven zei

Ja het gaat heel snel. Van thuis uit lijkt het nog maar pas bezig en je bent al halfweg. Deze dagen zit ik met een internationaal gezelschap op school. Turken, Sicilianen en Spanjaarden o.a. iemand uit de omgeving van Compostella. Hij volgt je Camino mee hoor.

mardi zei

hoi,
een weekje niet gevolgd en nu enorm verrast hoe ver je al bent, letterlijk en op je eigen weg!
binnenkort wordt het landschap bovendien terug mooier en afwisselender en dat zal zeker motiveren.
nog veel succes en geniet ervan!

Autumn Leaf zei

Doet deugd om zoveel positivisme hier te lezen. Stap ze!

Moe en Vo zei

dag katrien,
we zyn vandaag op het bergske hebben mee mogen eten en taart, voor jouw zet ik een taart klaar by je thuiskomst nog veel sterkte een dikke knuffel moe en vo

Lies zei

Elke lange reis begint met een eerste stap, Katrien. 20 dagen later zit je reeds in de helft, Katrien. Gelukwensen !!! En tussendoor blijven genieten !
Lie(f)s.

10-eke zei

Ik geniet elke dag van je verhalen......en wens je een goede wandeling toe......groeten 10-eke