woensdag 21 april 2010

Dag 13 Grañon - Belorado

Rond zeven uur scheen de zon al. Kort daarna gingen we weer op weg. Het verhaal van elke nieuwe dag hier. Jezelf en de rugzak weer helemaal organiseren en vertrekken.

Opnieuw een grens over. De Rioja ligt achter ons en we zijn nu in de Provincie Castilié y Leon. We zien af en toe al graanvelden opduiken die we de komende dagen meer en meer zullen tegenkomen.

Het was een vrij korte etappe, ongeveer 18 km. Morgen en overmorgen worden nogal pittig dus is een dagje wat minder welgekomen.

De refugio doet me hier denken aan een Franse camping. Vlaggen op de oprit en houten beelden van glimlachende pelgrims die gezwind over de weg wandelen. Niet helemaal zoals het is eigenlijk. Het is best zwaar. Het constante gesleur met pak en zak. De stapschoenen die op het einde van de dag te klein zijn omdat je voeten zo opzwellen. Het gebrek aan privacy waardoor je op het einde van de dag opgelucht in je eigen slaapzak kruipt.

Maar als er eens een spiegel is om goed in te kijken, dan schrik ik van mezelf. Mijn ogen kijken met veel vertrouwen de komende weken tegemoet. Het verlangen naar huis en iedereen die ik graag zie groeit elke dag een tikje meer. Dat vooruitzicht van weerzien voelt hemels. En daarom stap ik dag na dag verder op weg en geniet van alles wat er op mijn weg ligt nu...

5 opmerkingen:

Lies zei

Compostella komt elke dag dichterbij, Katrien. Ik weet zeker dat je het haalt !
Lie(f)s.

marc en liljan zei

Komaan Katrien Liljan en ik blijven duimen. Gisteren gaan stappen met de andere Spaanse les vrienden. Eerst naar de tentoonstelling van Miro geweest en daarna naar de Largo. Toffe dag veel plezier gemaakr en je hebt de groeten van ons allen.

Groetjes
Marc en liljan

Anoniem zei

Hey Katrien
Hou de moed erin
Thuis ziet het er allemaal goed uit
Mats krijgt zijn verzorging en het huis was al opgeruimd
Ik wens je het allerbeste toe en nog vele groetjes
uw poetsvrouwke
Leen

wies zei

Hey Katrien

t'Is leuk om zo je etappes te kunnen volgen.
Het gaat vooruit. geniet maar van alles onderweg
Mijnen hoed af voor wat je doet!

groetjes
Wies

Lieven zei

Burgos in zicht! Dat is al een hele prestatie.
Ga je pad maar verder, je komt er wel. En geniet van je stappen onderweg.
We volgen op de voet.