maandag 13 september 2010

San Sebastian - Zarautz.





Vannacht hingen er plots twee jonge meiden boven mijn bed. Ik sliep al toen zij terug kwamen van het uitgaan. En voor zij vertrokken, was ik er nog niet. Ze excuseerden zich voor het gegiechel maar ik hoorde al snel niets meer.

Vanmorgen kwam ik in de stille ontbijtzaal. De dame tegenover mij had toch behoefte aan een babbel en al snel ontdekken we dat we landgenoten zijn. Ontbijten deed ik dus met een dame uit Brugge. Ze geeft me nog een paar tips vooraleer we afscheid nemen. Haar tijd op de Camino zit erop. Fijn om zo deze dag te beginnen.

Mijn zintuigen staan ondertussen weer op scherp. De natuur is prachtig en ondanks de nakende herfst nog groen en fris. Er hangt een soort zoete geur langs de weg. Ik kan hem niet thuisbrengen maar misschien is het de combinatie van het groen en de geur uit de zee. Er staat nog volop munt en langs de kant staan nog veel bloemen te bloeien in allerlei kleuren.

Dat is wel heel speciaal. Ik heb de zee altijd in het vizier. Enkel een paar klimmetjes door de bergen doet de zee verdwijnen.

Rond de middag kwam ik in Orio. Ik dacht dat ik 10 km gedaan had. Maar toen het er bijna 16 bleken, wist ik waar mijn honger vandaan kwam. Op een zonnig terras dronk ik de eerste cafe con leche. Nadien weer verder. Pijpen van de broek afgeritst want de zon is flink van de partij.

Ik denk veel aan mijn Camino. Er is veel vergelijkbaar en toch ook weer niet. Maar toch ben ik moeiteloos overgeschakeld naar een Caminoritme. De rugzak waarin je alles meedraagt. De voeten verzorgen na het stappen en veel drinken. De honden onderweg en de energie langs en op de weg.

Vandaag slaap ik in Zarauth in een grote jeugdherberg. De alberges voor pelgrims zijn enkel open in juli en augustus. Zo kom je veel verschillende mensen tegen.

Daarjuist liep ik met mijn voeten langs de vloedlijn. Geen beter massage dan dat. De zee ziet er verleidelijk uit maar ik ben mijn badpak vergeten...sund...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Katrien
Ik heb gelezen dat alles goed gaat
Geniet ervan en doe zo verder
Nog veel stapplezier
Groetjes Leen

Lies zei

Heerlijk, Katrien, je weer in je Caminoritme te zien. Een soort rust straalt uit je blogje.
Lie(f)s, en een knuffel.

Liesbeth zei

Hoi Katrien,
We wisten niet dat je toch vertrokken was. Veel stapgenot.
Groetjes
Liesbeth/Luk.